דיון בוועדת החינוך: "נושא המכסות והאחוזים צריך לעבור מן העולם"

    שלמה בן יוסף 1 Comment on דיון בוועדת החינוך: "נושא המכסות והאחוזים צריך לעבור מן העולם"
    20:31
    04.05.24
    אתר קול חי No Comments on לוחם ימ"מ נפצע קשה בטול כרם | חדשות השבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת החינוך דנה היום בנושא 'אי שיבוץ תלמידות חרדיות בבתי ספר ובסמינרים חרדיים'. יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) אמר בפתח הדיון: "אנחנו מתבזים שוב ושוב בשמם של מנהלי מוסדות שבוחרים לעשות כרצונם. מציע להם לחשוב על אותן ילדות ועל ההורים שלא מסוגלים להביט בעיניים של בנותיהם שנדחו על ידי הסמינרים".

    מאיר שמעוני, מנהל מחוז ירושלים, מנח"י חרדי ציין בדיון כי האחריות על שיבוץ התלמידות בבתי ספר וסמינרים מוטלת באופן בלעדי על ראש הרשות. לדבריו, "מנהל סמינר שלא יפעל על פי הוראות ראש הרשות יקרא לשימוע ויטופל במלוא חומרת הדין".

    ראש עיריית אלעד, ישראל פרוש, סיפר לוועדה כי ישנה בעיה של בינוי כיתות לימוד בעיר שאינה עולה בקנה אחד עם הריבוי הטבעי. לדבריו, הוא בעצמו שיבץ בשנה שעברה את כל התלמידות הספרדיות בסמינרים בעיר. "ביקשתי ממאיר שמעוני שיפתח את אזורי הרישום כדי למנוע אפליה. כל העיר היתה מלאת פשקווילים נגדי".

    עו"ד יואב ללום אמר כי במגזר החרדי ניתן לראות שינוי איטי מאוד אך מבורך. "ועדת הערר עובדת לצערי לאט מדי ומאוחר מדי. אם בית ספר לא נתן את התשובה במועד, ברירת המחדל היא שהתלמידה צריכה להתקבל. התחושה שלי היא שאנחנו עובדים כמו בחלם. בונים בית חולים מתחת לגשר. כל נושא המכסות והאחוזים צריך לעבור מן העולם – המערכת צריכה לעבור שינוי משמעותי". עוד אמר כי הוא נתקל בהורים שבשנה שעברה פנו לוועדת הערר והשנה זורקים את הבנים שלהם מתלמוד תורה.

    העיתונאי יעקב ריבלין הסב את תשומת לב הוועדה לבעיה חדשה בקבלת תלמידות לסמינרים: "יש היום אפליה חדשה וסמויה של חרדים עובדים. מה שקרה הוא שקמו סמינרים שראשיהם מפלים בנות להורים עובדים ולא מקבלים אותן ללימודים. האליטיסטים רוצים שבנות שלהן תלמדנה רק עם אברכים". הפתרון לדבריו הוא קביעת אזורי רישום בכל הערים החרדיות.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      שיסביר לי בבקשה חבר הכנסת הרב יעקב מרגי שכ"כ דואג למגר את האפליה איך זה שבסמינר של ש"ס! ! באלעד בית מרגלית ע"ש הרבנית ע"ה אשת מרן זצ"ל למעלה מ70% ממסיימות כיתה ח' בבית מרגלית לא התקבלו לסמינר בית מרגלית וע"כ נאמר קשוט עצמך וע"כ קשוט אחרים
      בהצלחה ושנה טובה